29 sep. 2011

What time is it? it's movie time! :)

        
   Filmrecensionen av en 100 procentig film nörd!




Jag ska inte berätta så mycket om filmen för att filmen och boken var exakt likadan, det fanns bara några små, små grejer som var skillnad på men annars var det som om dem direkt tagit ur boken, Filmen var en ballad och jag älskade den, det förvånar mig inte att dem kallar den en kärleks historia som ALDRIG kommer att dö, klart man blev lite tårögd mitt i filmen...men sånt händer ;).
Jag vet inte precis vad jag ska skriva för att det mesta som hände skrev jag i bokrecensionen, men jag kan ge er lite fakta i alla fall, den utkom år 2005 alltså sex år sen, filmen är oscars belönad och fått fyra stycken priser. Regissören heter Joe Wright, huvudpersonen i filmen är den fantastiska och vackra Keira Knighley Hon är 26 och mest känd för att vara med i Pirates Of Caribbean där hon spelar tillsammans med Orlando Bloom. Filmen var från skala 1-10 så var den en klar 9 för att den var lite för lång och kärlekshistorierna var för mycker drama i men annars var den en mycket bra film, man skulle kunna se den en fredagskväll med sina kompisar ja! så jag rekomenderar den. Jag ska också ta upp hur dem kunde gjort filmen lite bättre: jag gillar filmer med lite oförberedda slut men den här filmen var liksom att man visste vad som hände vilket var lite smått tråkigt, jag vet att detta kommer att låta lite knasigt och så me jag tyckte att boken var bättre än filmen, filmen var absolut inte dålig! det lovar jag er men jag rekommenderar boken helst sen kan ni titta på filmen, men jag vet ju inte vad ni läsare gillar för filmer så jag ska inte sitta här och skriva massa skit snack om den men detta är bara min åsikt. Det blev en liten kort filmrecension men jag ville inte tråka ut er med massa grejer så jag hoppas ni är nöjda med informationen ni har fått och se till nu att ni kollar på filmen och läser boken... annars ni! ;)

By: Arazu Nabipour

enjoy alla filmnördar där ute :)


källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar